Med jævne mellemrum dukker balladen op – feminister protesterer mod, at smukke kvinder benyttes i reklamer og anden markedsføring som blikfang. Problemet er iflg. de kære feminister, at kvinden dermed udstilles som et sexobjekt. Andre mener, at der er tale om, at virksomhederne blot udnytter dte faktum, at alle (også kvinder) kan lide at se på en smuk kvinde i ikke alt for meget tøj. Og hvad er der galt i at være et sexobjekt? Er det bedre, når der er tale om mænd, der udstilles som sexobjekter?Vi kunne godt tænke os at spørge dig, om du mener. Husker du f.eks. sagen med JBS, som brugte nogle meget smukke modeller som sygeplejersker? Og al den ballade, der fulgte? Her var der mange, dre mente, at de stakkels kvinder blev udstillet som de rene sexobjekter af slemme mænd.
Nu er det så, vi må spørge: Hvad er det, du ser overalt på gader og stræder? Ser du slet ingen piger, der frivilligt og med tydelig nydelse går klædt særdeles flot, frækt og sexet? Eller er det kun din førerhund, der ser dem?
Lad os få dit indspark til debatten! Er det sandt, at de stakkels nedgøres med reklamer, hvor de optræder som sexobjekter? Eller er det mændene, der er lidt til grin, fordi de falder for det?